Pravilna njega stopala

Još jedan razlog za uspjeh je predavati pozornost na stvari koji drugi misle da su previše trivijalne ili nevažne.
Kod večine sportaša kad se spominje ozljeda, mislimo na ramena, koljena, tetive, mišići.. U triatlonu jedan od najvažnijih djelova našeg tijela su naša dva stopala. Čak i kad ne treniramo one marljivo rade u našim svakodnevnim aktivnostima. Od stopala sve kreće, od njih dolaze svi ostali lokomotorni bolovi u tijelu. Oni su korijen malim ali i značajnim nelagodama koji pospješuju daljnje ozljede.


Organizirana njega stopala seže tisućama godina. Postoje i dokazi farona u Egiptu i južnoj Babiloniji gdje su brinuli o svojim stopalima. Mali problem stopalima, mogao je brzo prerasti u prijetnju života, pogotovo u sposobnostima za lov ili za izbjegavanje opasnosti.
Kad se javlja bol u stopalu, ona tjera sportaše da stavljaju veće opterečenje na drugu nogu, kasnije se pritisak prenosi na druge djelove, prvo na potkoljenicu i koljeno, pa sve do kuka. Postoji mnogo literature o stopalima koje dokazuje postojanje povezanosti stopala s različitim unutarnjim organima Budući da su triatlonci izloženi različitim okruženjima (bazen, bicikl, trčanje) i pod raznim ekstremnim uvjetima, rizik od infekcije s otvorenim ranama je dosta velik. To se najčešće događa kad se koristi više vrsta obuće, koje akumuliraju različite bakterije s vremenom. Ulaganje u mjesečne pedikure može spriječiti različite infekcije, žuljeve i samu ukočenost stopala. Uklanjajući mrtvu kožu, žuljeve, bradavice povečavamo cirkulaciju i činimo kožu glatkom, smanjivamo trenje s bilo koje strane površine. Isto tako od velike je koristi masaža samog stopala i opuštanje samog tijela i uma. Navesti ću par savjeta za održavanje zdravog stopala:
- čiste i suhe tenisice
- nosite čiste i kvalitetne sportske čarape
- pedikura jednom mjesečno(ali ne prije utrke ili dužinskog treninga)
- masaža stopala prije spavanja
- potopite noge u toploj slanoj vodi prije rezanja noktiju, stelirizirati (obrisati ih čistim ručnikom) i pustit ih da dišu kad ste kod kuće
- ne hodati bosi po potencijalno onečišćenim mjestima (ustanove, bazeni, svlačionice)
Isto tako zadnja istraživanja su utvrdila da prekomjerno nošenje japanki, pogotovo nakon treninga, mjenja naš hod i stil hodanja. Prsti su nam prisiljeni na pritisak na japanku pri podizanju noge što se može odraziti na ahilovu tetivu ili izazvati tendinitis ili upalu u različitim podrućjima naše potkoljenice. U jednom se istraživanju iz 2009. godine , u jednom paru japanki pronašlo 18000+ različitih vrsta bakterija.
Neželim sada reći da nenosite japanke, nego vas samo želim potaknuti na razmišljanje da prije i poslije treninga, prije utrke, ili kad znate da cete biti na nogama duže vrijeme ograničite njihovo korištenje.
Moja preporuka su Crocsice, ali prave crocsice te ih redovito držati čistim i redovito ih prati.
Na kraju, držanje naših stopala zdravim stvaramo temelj za naše opčenito zdravlje. Moderna civilizacija je dovela do toga da 85%+ djece imaju ravna stopala, da imaju slaba stopala. Vježbice za stopala koje radimo na treninzima trčanja prevencija su mnogih problema koje mogu nastati od samih stopala. Stopala treba jačati i održavati uvijek, uzeti si dodatnog vremena, a s tim uloženim vremenom nečemo kasnije brinuti o problemima nego samo o vlastitom napretku.

Kategorija: